Ga naar de inhoud

Over jouw kaarten

Wanneer je geen gebruik kunt maken van door jou gekochte kaarten, is het mogelijk de kaarten tot 2 dagen voor aanvang van de voorstelling om te ruilen voor een andere voorstelling of in te wisselen voor een waardebon*. Wij berekenen hiervoor geen kosten. Bij ruilen ontvang je het eventuele verschil in kaartprijs als waardebon; bij een meerprijs betaal je iets bij. In uitzonderlijke gevallen kan het bedrag, bijvoorbeeld bij uitverkochte voorstellingen, gerestitueerd worden. Wij berekenen hiervoor €2,00 per kaart annuleringskosten met een maximum van €5,00 per bestelling. Waardebonnen kunnen alleen gebruikt worden om nieuwe tickets te kopen; ze zijn niet geldig in het Theatercafé.

Voor vrienden van het theater is het te allen tijde mogelijk kaarten bij verhindering te retourneren. Desgewenst zullen de kaarten worden omgezet in een waardebon of het bedrag kan worden gerestitueerd tegen €1,00 per bestelling.

*m.u.v. kaarten voor de Pubquiz en de Mysteries. Zie hiervoor artikel 2.5 & 2.6 van onze Algemene Voorwaarden.

Om jouw kaarten om te ruilen of in te wisselen kan je onze bevestigingsmail beantwoorden of neem contact met ons op o.v.v. jouw gegevens én jouw ordernummer.

Bij vermissing van kaarten kunnen duplicaatkaarten worden verstrekt. Wij versturen deze alleen naar het e-mailadres welke is verstrekt bij het kopen van de kaarten of op vertoon van een geldig legitimatiebewijs ontvang je jouw duplicaatkaarten aan onze kassa.

Of download de Ticketmatic App (AppStore of Playstore) en log in met hetzelfde e-mailadres als waarmee je de kaarten hebt gereserveerd.

We gebruiken deze App omdat dit veel voordelen voor jou heeft:

  • Geen gedoe meer bij de ingang: Je hoeft niet meer te zoeken naar je e-mail met kaarten
  • Makkelijk doorsturen: Binnen de app zijn de kaarten gemakkelijk door te sturen (m.u.v. extra beveiligde kaarten)
  • Bescherming tegen doorverkoop: We gaan dure doorverkoop door malafide ticketshops tegen
  • Perfecte kaarten: Geen problemen meer met slecht of verkeerd geprinte kaartjes
  • Beter voor het milieu: Minder papiergebruik maakt ons theater duurzamer

Je vindt jouw veilige e-tickets in de Ticketmatic App – in de AppStore of de Playstore. login met hetzelfde e-mailadres waarmee je de kaarten wenst te bestellen.

Hoe werkt het?

  1. Download de Ticketmatic app 
    Gebruik in de app hetzelfde e-mailadres als je gebruikt bij het boeken van de kaarten (stap 2).
  2. Bestel kaarten via onze website
    NB Gebruik hetzelfde e-mailadres waarmee je een account hebt gemaakt in de Ticketmatic App.
  3. Vul jouw e-mailadres in en rond jouw bestelling af.
  4. Betaal jouw bestelling
  5. Je ontvangt een e-mail bevestiging
    Hierin vindt je nogmaals instructies over hoe je de app kunt installeren en jouw tickets kunt terugvinden.
  6. Download en open de Ticketmatic app
    Log in op de Ticketmatic App met hetzelfde e-mail adres als die je gebruikte bij het boeken van de kaarten.
  7. Kies ons theater in de Ticketmatic App indien nodig
  8. Je ziet nu al jouw gekochte kaarten
    Let op: de barcode verandert bij extra beveiligde tickets elke 30 seconden.

Voor sommige populaire voorstellingen verkopen wij alleen extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan. Deze extra beveiligde tickets tickets zijn niet door te sturen en het maken van een screenshot van de qr-code zodra deze verschijnt werkt niet, aangezien de qr-code elke 30 seconde wisselt. Kan je niet aanwezig zijn? Neem dan contact met ons op.

Ja, je kunt de tickets vanuit de Ticketmatic App doorsturen. De extra veilige e-tickets zijn echter niet overdraagbaar om doorverkoop tegen te gaan. Je dient zelf aanwezig te zijn op de avond van de voorstelling of contact met ons op te nemen.

Doorsturen kan door op het linkje ‘Verstuur’ te klikken op elk ticket waarvoor dit toegelaten is:

Je kunt tickets op twee manieren doorsturen:

Optie 1: Direct naar een ander e-mailadres

Je kunt rechtstreeks het emailadres van een andere app-gebruiker invoeren. Het ticket wordt dan meteen overgedragen naar de app van de ontvanger. Dit werkt alleen als de ontvanger de app al heeft geïnstalleerd.

Optie 2: Via een unieke link

Je kunt een link genereren voor een ticket en die link doorsturen naar de ontvanger via jouw voorkeurskanaal (Whatsapp, sms, Slack, etc.). Zodra de ontvanger op de link klikt, wordt het ticket naar hem of haar overgedragen. De ontvanger moet natuurlijk ook de app geïnstalleerd hebben.

Wat gebeurt er bij doorgestuurde tickets?

Bij doorgestuurde tickets staat vermeld dat het ticket naar een vriend is gestuurd. Als oorspronkelijke koper kun je dit ticket niet meer gebruiken. Je houdt wel altijd de controle over de verstuurde tickets en kunt ze op elk moment terugvragen.

Let op! Het versturen van tickets is alleen mogelijk voor gewone tickets. Voor extra beveiligde tickets is doorsturen niet toegestaan.

Ja je kunt tijdens het bestelproces kiezen voor “VERDER WINKELEN”.

  • Zorg dat je in de Ticketmatic App bent ingelogd met hetzelfde e-mailadres als welke je hebt ingevuld tijdens het bestellen.
  • Ben je ingelogd met een ander e-mailadres? Dan kan je je afmelden in de app (vanuit de hoofdpagina: tandwieltje -> afmelden) en inloggen met het juiste e-mailadres.

    ❌ Als je nog steeds geen tickets ziet, kan je de kassa bellen een bericht sturen via whatsapp of naar kaartverkoop@hetveurtheater.nl
    ❌ Als het niet lukt om de Ticketmatic App te installeren vragen wij je een bericht te sturen met een duidelijke omschrijving wat er niet lukt.

Heb jij geen smartphone? Aan onze theaterkassa kan de kaartkoper de kaarten op vertoon van zijn/haar eigen legitimatiebewijs afhalen vanaf een uur voor aanvang.

Bij de meeste voorstellingen krijg je een gratis drankje aangeboden (beperkt assortiment). Als er geen pauze is, krijg je jouw consumptie na afloop van de voorstelling. Voor sommige voorstellingen gelden er afwijkende voorwaarden.

Wanneer je kaarten koopt bij het Veur Theater stem je in met de Algemene Leveringsvoorwaarden.